انتخاب شما
رتبه ی سایت
آمار بازدید
گزارش


341-DodgeChargerHemi

 




C_Class_History








Lamborghini_Gallardo








Quattroporte








mustang








off-road








panamera








AUDI R8








SUV








ferrari




BMW6








Cadillac








grancabrioi








Dodgcharger








G280








Landrovar








Aurion-Box








i40





























































































رونمایی AC 378 GT زاگاتـو

 

رونمایی AC 378 GT زاگاتـو

۲۱ اسفند ۱۳۹۰
 

اختصاصی از نمایشگاه ژنو: خودروهای انگلیسی ساخت AC هم‌اکنون یکی از کمیاب‌ترین و در عین حال کلکسیونی‌ترین خودروهای جهان هستند؛ AC با معرفی خودروی جدید خود نشان داد به غیر از سرویس‌دادن به مدل‌های قدیمی، فعالیت‌های دیگری هم دارد!

AC 378 GT Zagato

سال 1996 میلادی که مالکیت شرکت AC تماما به گروه Pride Automotive واگذار شد، AC حیاتی دوباره یافت اما هنوز هم برای حضور در بازارهای جهانی آماده نبود. زمان گذشت تا به ژنو 2012 رسید؛ تحمل چیزی که می‌دیدیم برای ما غیرقابل باور بود چرا که AC بالاخره اولین خودروی خود را در یک دهه اخیر به نمایش گذاشت!

AC 378 GT Zagato

احتمالا افرادی که دیوانه‌وار به خودروهای مفهومی علاقه دارند چهره این خودرو را کمی تا قسمتی آشنا می‌یابند و البته حق هم دارند. این خودرو ابتدا در سال 2009 و تحت برند زاگاتو و با نام Perana Z-One معرفی شده بود.

AC 378 GT Zagato

حال که ظاهرا تاریخ انقضای پارنا به پایان رسیده، با توافق زاگاتو، AC پروژه ساخت آن در دست گرفته و امیدهای زیادی برای تحقق آن به واقعیت دارد. شاسی و بدنه خودرو در آفریقای جنوبی ساخته شده؛ همان مردمانی که بخشی از سوپراسپرت‌های کمپانی Noble را می‌سازند، امروز به یاری AC آمده‌اند.

AC 378 GT Zagato

اما پیشرانه 378GT نه انگلیسی است و نه آفریقایی! موتور هشت سیلندر خورجینی آن به حجم 6.2 لیتر، همان موتوری است که قبل از این بر روی کوروت‌های C6 نصب می‌شد. آنگونه که AC گفته، قدرت خروجی آن حدودا 434 اسب‌بخار خواهد بود که می‌تواند این خودروی 1461 کیلوگمری را در کمتر از 4 ثانیه به سرعت صد و نهایتا نیز به حداکثر سرعت 300 کیلومتر برساعت برساند.

AC 378 GT Zagato

AC فروش این خودرو را در اواخر 2012 و تنها برای بازار انگلستان و آلمان درنظر گرفته و به احتمال زیاد راهی بازارهای ایالات‌متحده نخواهد شد اما اگر روزی چنین اتفاقی افتاد، آمریکایی‌ها باید مطمئن باشند که قیمت 378GT کمتر از 141,800 دلار نیست.

AC 378 GT Zagato


نوشته شده توسط علیرضا سیادتی در یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:اخبار خودرو"خبرخودرو"سایت خودرو, | لینک ثابت مطلب

آخرین مطالب